آموزش نحوه خرید NFT

آیا به دنبال خرید NFT هستید؟ ما راهنمای کاملی برای شما داریم! بیاموزید که چگونه یک کیف پول NFT بسازید و با اطمینان خرید کنید.

چگونه خرید NFT را انجام دهم؟

فکر می کنید برای خرید اولین NFT خود آماده هستید؟

اگر اصول اولیه توکن‌های غیرقابل تعویض و خطرات احتمالی خرید و داشتن آن را نادیده گرفته باشید، اینکار را نکنید.

اگر NFT 101 خود را مطالعه کرده اید و مطمئن هستید که ترس از جا ماندن بقیه را یعنی FOMO در معاملات خود ندارید، در این صورت فرآیند گام به گام نحوه خرید اولین NFT را به شما ارائه می دهیم:

 

1. یک کیف پول سازگار با NFT ایجاد کنید

همانطور که در دوره آموزشی راهنمای مبتدیان برای کیف پول ارزهای دیجیتال توضیح داده شد، در حالی که کیف پول ها می توانند مالکیت و موجودی خود را نشان دهند، آنها به معنای واقعی کلمه کوین ها و توکن های شما را ذخیره نمی کنند.

در عوض، کیف پول‌های کریپتو کلیدهایی را ذخیره می‌کنند که به شما امکان دسترسی به دارایی‌های دیجیتالی شما را می‌دهد.

کیف پول گرم ممکن است دسترسی آسان‌تری به دارایی‌های دیجیتال شما نسبت به کیف پول سرد مبتنی بر سخت‌افزار فراهم کند، اما در مقابل کلاهبرداران راحتتر از طریق  کیف پول گرم ممکن است موجودی شما را به سرقت ببرند.

البته، اگر از کلیدهای خصوصی یا عبارت بازیابی که به عنوان رمز عبور کیف پول های سرد یا گرم شما عمل می کند، محافظت نکنید، سطح حفاظت کیف پول اهمیتی نخواهد داشت.

 

آیا در هماهنگی با زبان کیف پول NFT مشکل دارید؟

به NFT ها به عنوان بلیط خود برای یک کنسرت اختصاصی فکر کنید. بلیت نشان دهنده مالکیت شما بر یک جایگاه در بین تماشاگران کنسرت است، و شما واقعاً نمی خواهید آن را از دست بدهید.

می توانید از بلیط خود عکس بگیرید و تمام جزئیات را در تلفن خود ذخیره کنید (کیف پول نرم) یا نسخه چاپی بلیط (کیف پول سخت) را نگه دارید و آن را در مکانی امن در خانه خود قرار دهید.

هنگام خرید NFT های مبتنی بر بلاک چین، باید کیف پول هایی را نیز هدف بگیرید که با موارد زیر سازگار باشند:

  •   بلاک چینی که NFT های شما در آن ایجاد و پردازش می شوند.
  •   ارز دیجیتال یا فیاتی که NFT شما در آن قیمت گذاری شده است.
  •   پلتفرمی که NFT مورد خرید شما را ارائه می دهد.

 

همه کیف‌پول‌ها NFT‌ها را ذخیره نمی‌کنند و همه کیف‌پول‌ها با برخی از بلاک چین‌ها سازگار نیستند، بنابراین قبل از استفاده از یک کیف پول، باید دوباره آن را بررسی کنید.

تازه‌کارها می‌توانند با تهیه کیف پول Metamask شروع کنند زیرا از NFT و برخی از بلاک چین‌ها و ارزهای دیجیتال پرکاربردتر پشتیبانی می‌کند.

دسترسی به آن در Google Chrome آسان است و می توانید Metamask را به عنوان اکستنشن یا افزونه اضافه کنید. سپس از شما خواسته می شود کیف پولی بسازید که تنها عبارت بازیابی متشکل از 12 تا 24 کلمه – را ایجاد کند که قفل کیف شما را باز می کند.

کلید خصوصی خود را روی یک تکه کاغذ بنویسید یا آن را در جایی ذخیره کنید که هیچ کس نتواند آن را ببیند، حتی برنامه هایی که به کلیپ بورد شما دسترسی دارند.

هنگامی که عبارت seed خود را وارد کردید، باید به کیف پولی دسترسی داشته باشید که موجودی ها را در شبکه های مختلف نشان می دهد:

 

2. کیف پول خود را به یک بازار NFT متصل کنید

آیا کیف پول شما با بازار دلخواه شما سازگار است؟

فقط یک راه برای پیدا کردن آن وجود دارد:

پس از راه‌اندازی کیف پول، مرحله بعدی اتصال کیف پول شما به یک بازار NFT است. بازارهای NFT مکان‌هایی هستند که در آن‌ها می‌توانید NFT‌ها را خریداری، فروش یا معامله کنید. انتخاب بازار مناسب می‌تواند بر اساس عواملی مانند سازگاری با کیف پول، نوع دارایی‌های دیجیتالی موجود، و امنیت سایت تعیین شود.

بازارهای معروفی مانند OpenSea، Rarible، و Foundation انواع مختلفی از NFT‌ها را ارائه می‌دهند، از هنر دیجیتال و موسیقی گرفته تا اقلام جمع‌آوری‌شده و توکن‌های کاربردی. پیش از اتصال، باید تأیید کنید که بازار انتخابی شما از کیف پول‌تان پشتیبانی می‌کند، تا بتوانید بدون مشکل به تراکنش‌ها بپردازید.

برای اتصال کیف پول به بازار، ابتدا باید به وب‌سایت بازار مراجعه کنید و گزینه‌ی ‘اتصال کیف پول’ (Connect Wallet) را انتخاب نمایید. این فرآیند معمولاً شامل تأیید هویت و اجازه دسترسی بازار به کیف پول شما برای مشاهده موجودی و انجام تراکنش‌ها است.

پس از اتصال، شما قادر خواهید بود NFT‌های موجود در بازار را مشاهده کنید و در صورت تمایل، پیشنهاد خرید ارائه دهید یا مزایده‌ها را دنبال کنید. این فرایند ممکن است شامل بررسی تاریخچه و قیمت‌های قبلی NFTها برای اطمینان از ارزش واقعی آن‌ها باشد. تحقیق در مورد NFTها قبل از خرید بسیار مهم است، چرا که بازار NFT می‌تواند بسیار نوسانی باشد و دارای ریسک‌های بالقوه‌ای است.

هنگام معامله در بازارهای NFT، مهم است که نحوه تعامل بازار با کیف پول‌تان را درک کنید. برخی از بازارها ممکن است نیاز به تأیید مجدد برخی تراکنش‌ها داشته باشند، یا اینکه شما باید مقادیر خاصی از کریپتوکارنسی‌ها را در کیف پول‌تان داشته باشید تا بتوانید در مزایده‌ها شرکت کنید یا NFTها را خریداری نمایید.

How to buy NFT

کارمزد خرید NFT

یکی از جنبه‌های مهم که باید مورد توجه قرار دهید، کارمزدهای مرتبط با خرید و فروش NFTها در بازار است. این کارمزدها می‌تواند شامل هزینه‌های تراکنش، کارمزدهای پلتفرم، و هزینه‌های گاز برای اجرای تراکنش‌ها روی بلاک چین باشد. اطمینان حاصل کنید که شفافیت کافی در مورد این کارمزدها وجود دارد.

همچنین، بررسی امنیت بازار NFT که انتخاب می‌کنید اهمیت بسزایی دارد. اطمینان حاصل کنید که پلتفرم‌های معتبر و دارای رتبه‌بندی و نقدهای مثبت از جانب کاربران هستند. امنیت پلتفرم می‌تواند تأثیر زیادی در حفاظت از دارایی‌های دیجیتالی شما داشته باشد.

بعد از اینکه کیف پول شما به بازار متصل شد، شما می‌توانید فرآیند خرید NFT را آغاز کنید. برخی از بازارها اجازه می‌دهند که NFTها را مستقیماً خریداری کنید، در حالی که برخی دیگر شامل فرآیندهای مزایده می‌شوند که در آنها شما باید برای خرید NFT پیشنهاداتی ارائه دهید.

فرآیند خرید معمولاً شامل انتخاب NFT مورد نظر، تأیید قیمت خرید و پرداخت هزینه‌ها (از جمله هزینه‌های گاز) است. بسیاری از پلتفرم‌ها به شما امکان می‌دهند که این اطلاعات را قبل از تکمیل تراکنش

مرور و تأیید کنید. این مرحله بسیار مهم است زیرا یکبار که تراکنش تأیید شود، برگشت‌پذیر نخواهد بود و NFT به طور رسمی به کیف پول شما منتقل می‌شود.

پس از خرید، NFT به فهرست دارایی‌های شما در کیف پول اضافه می‌شود. شما می‌توانید این NFT را در بازارهای دیگر به فروش برسانید، یا آن را به عنوان بخشی از مجموعه دیجیتال خود نگه دارید. توجه داشته باشید که سوابق مالکیت و تراکنش‌های مربوط به هر NFT در بلاک چین ذخیره می‌شود، که این امر شفافیت و اعتبار را برای خریداران و فروشندگان فراهم می‌آورد.

در حالی که اکوسیستم NFT بسیار جدید است، بازارها به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند:

 

  1.     یک بازار باز به هر کسی اجازه می‌دهد تا NFT‌ها را بخرد، بفروشد یا ایجاد کند.
  2.     یک بازار بسته کمی انحصاری‌تر است و فقط به هنرمندان منتخب اجازه می‌دهد کالاهای خود را بفروشند و معامله کنند.
  3.     یک بازار اختصاصی NFT هایی را می فروشد که دارای علامت تجاری یا دارای حق چاپ توسط شرکتی است که آن را اداره می کند.

 

هنگامی که تأیید کردید که کیف پول شما می تواند NFT ها را از بازار دلخواه شما ذخیره کند، می توانید شروع به ایمن سازی وجوه خود کنید.

 

3.  وجه ایمن برای خرید NFT

بازارهای بزرگ NFT معمولاً امکان استفاده از کارت های اعتباری یا حتی کارت های نقدی را برای خرید NFT می دهند.

اتریوم تنها بلاک چین در بازار NFT نیست، اما بیشترین استفاده را در بازارهای NFT دارد.

اتر توکن اتریوم (ETH) نیز یکی از در دسترس ترین ارزهای رمزپایه موجود در صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز است.

ساده ترین راه برای دستیابی به مقداری ETH، خرید آن از یک صرافی متمرکز است. بایننس، کوین‌بیس و جمینی برخی از بزرگترین صرافی‌های دیجیتال متمرکز هستند.

فقط به خاطر داشته باشید که کوین ها و توکن های ذخیره شده در کیف پول های صرافی به این معنی است که صرافی ها دارای کلیدهای خصوصی شما هستند.

اگر صرافی هک شود یا اگر صرافی به هر دلیلی حساب شما را قفل کند، دسترسی به موجودی خود را از دست بدهید.

به همین دلیل است که باید به محض خرید ETH موجودی ETH خود را به کیف پول غیر صرافی خود منتقل کنید.

برای انتقال ETH خود از کیف پول صرافی خود به کیف پولی که به بازار NFT متصل است، باید:

ETH را از کیف پول صرافی خود خارج کنید. به کیف پول صرافی ارز دیجیتال خود بروید و روی دکمه برداشت کلیک کنید.

کیف پول ETH را در قسمت برداشت از انتخاب کنید.

ETHرا به آدرس عمومی کیف پول غیر صرافی خود ارسال کنید.

این آدرس هگزادسیمال 42 کاراکتری در حساب شما است.

می‌توانید آدرس را در کلیپ‌بورد کپی کنید، کد QR حساب را اسکن کنید، یا به‌طور دستی تمام 42 کاراکتر را برای امنیت بیشتر وارد کنید. آدرس کیف پول را کپی کنید

چند دقیقه صبر کنید تا کیف پول غیر صرافی تان انتقال ETH را منعکس کند.

می‌توانید Etherscan.io را بررسی کنید تا بروزرسانی‌های تراکنش خود را دریافت کنید. فراموش نکنید که برداشت هزینه گاز و کارمزد تراکنش را به همراه خواهد داشت.

بدان معنی است که موجودی کیف پول غیر صرافی شما کمتر از مبلغی است که از صرافی برداشت کرده اید.

بسته به فهرست و شرایط NFT، خرید NFT می تواند به معنای پرداخت هزینه گاز به شبکه اتریوم و شاید کارمزد تراکنش در بازار باشد.

اگر می خواهید یک مقدار کامل یا مشخص را به کیف پول غیر صرافی خود بفرستید باید آن را تعیین کنید.

آیا اکنون می بینید که ETH در کیف پولی که برای بازار NFT استفاده می کنید نشان داده شده است؟

اگر بله، پس تبریک می گوییم! شما به تازگی دارایی دیجیتال خود را ایمن کرده اید.

 How to buy NFT

4. NFT خود را انتخاب کنید

اکنون که کیف پول NFT خود را به صرافی متصل کرده اید چگونه می دانید کدام NFT را باید بخرید؟

آیا باید بی حوصله ترین میمون را بخرید؟!

در مورد آواتار Reddit که ظاهری زیبا دارد چطور؟

نقطه خوب برای شروع هنرمندان، موسیقی دان ها یا افراد تاثیرگذار است که قبلاً با آنها آشنایی دارید. شاید ستاره‌های پاپ مورد علاقه‌تان یا دیگر هنرمندان پیشنهادات خوبی را برای شما داشته باشند.

مرور فیدهای شبکه های اجتماعی برای هشتگ ها یا موضوعات پرطرفدار نیز می تواند نکاتی را در مورد آنچه در دنیای NFT محبوب است ارائه دهد.

در نهایت، بازارها خود آثار، هنرمندان و مجموعه‌های پرطرفداری را ارائه می‌کنند که می‌توانید با آنها شروع کنید.

هنگامی که NFT خود را انتخاب کردید، باید به نحوه خرید آن توجه کنید.

بیشتر فهرست‌های NFT در حراجی زمان‌بندی شده کار می‌کنند که بی شباهت به موارد eBay نیست. NFT یا به بالاترین پیشنهاد داده می شود یا فروشنده می تواند هر پیشنهادی را در طول حراج بپذیرد.

سایر NFT ها را می توان به سادگی با قیمت فهرست شده خود به طور مستقیم خریداری کرد.

در همین حال، برخی از بازارها به خریداران اجازه می‌دهند تا برای فهرست‌هایی که در حال حاضر در فروش نیستند، آفر بدهند، یا قیمت‌هایی را پیشنهاد دهند که اندکی کمتر از قیمت فهرست‌شده است.

هنگامی که یک NFT را انتخاب کردید، معمولاً بازار از شما می خواهد که جزئیات خرید را دوباره بررسی کنید.

جزئیات معامله می تواند شامل موارد زیر باشد:

 

  •   آدرس عمومی گیرنده NFT
  •   قیمت کل NFT
  •   هزینه های تخمینی گاز
  •   قیمت کل خرید

 

توجه داشته باشید که قیمت NFT و هزینه های گاز هر چند ثانیه یکبار تغییر می کند. و برای نوسانات قیمت و کارمزد گاز هزینه ای در نظر بگیرید.

هنگامی که معامله را تأیید کردید، بازار NFT ممکن است چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد تا خرید شما را نشان دهد.

برای مثال OpenSea، خریدهای NFT شما را در حساب شما نشان می دهد.

 

 

برای شروع، کیف پول دیجیتالی مانند Metamask را انتخاب کنید که از NFT‌ها پشتیبانی می‌کند. آن را به عنوان افزونه‌ای به مرورگر خود اضافه کنید و با استفاده از عبارت بازیابی امن، کیف پول خود را راه‌اندازی کنید.

به وب‌سایت بازار مورد نظر خود بروید و گزینه اتصال کیف پول (Connect Wallet) را انتخاب کنید. دستورالعمل‌های مربوطه را دنبال کنید تا کیف پول شما به صورت مستقیم به بازار متصل شود.

قبل از خرید در مورد سابقه و ارزش NFT تحقیق کنید. از بازارهای معتبر با نظرات مثبت کاربران و شفافیت در کارمزدها و قیمت‌ها استفاده کنید. همچنین، تاریخچه مالکیت NFT را بررسی کنید تا از اصالت آن مطمئن شوید.

دسترسی سریع

مقالات مرتبط

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
جستجوهای محبوب:
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.