فشرده سازی و نظر سایر کارشناسان در خصوص آن

فشرده سازی و نظر سایر کارشناسان در خصوص آن

خانوم Mel از یکی از تریدر های عادی سوال میپرسه که آیا میتونی فشرده سازی را به زبان خودت برای من شرح بدهی؟

 و پاسخ ایشان :

از نظر من فشرده سازی یعنی اینکه قیمت میره بالا و در این بالا رفتن سفارش خریدی رو در زیر باقی نمیگذاره. و همه رو مصرف میکنه. و یا قیمت میاد پایین و در این پایین اومدن سفارش فروش ها رو مصرف میکنه و limit sell pending ی رو در راه پایین آمدن باقی نمیگذاره. اساسا فشرده سازی کارش اینه که راه رو برای حرکات بازگشتی آینده باز نگه داره. که قیمت بتونه راحت CP PAZ رو برش بده . چیزهای دیگری هم در مورد فشرده سازی دارم لطفا اگه اشتباه میکنم منو روشن کن .

  • یک BuFlag در روند صعودی در تایم فریم بالا یک CP معتبر در تایم فریم پایین است.
  • یک روند با شیب ملایم و تعدادی پولبک عمیق به درون روند در تایم فریم بالا یک فشرده سازی معتبر شناخته می شود .
  • فشرده سازی به ما نمیگوید که قیمت در چه جهتی ممکن است برود. او فقط میگوید اگر قیمت تصمیم به بازگشت بگیرد میتواند یک حرکت بزرگ و سریع در PAZ CP داشته باشد

و پاسخ خانوم Mel رو در این رابطه با هم میخوانیم :

توضیحات بسیار خوبی دادی . فشرده سازی اساسا در مورد این است که قیمت در راه فشرده سازی به بالا سفارشات عرضه و فروش را بر میدارد. و پاکسازی میکند. و در راه پایین آمدن به صورت فشرده سفارشات تقاضا یا خرید را پاک میکند .

به عبارتی دیگر : فشرده سازی یعنی خارج کردن بسته های عرضه در راه پایین رفتن و بسته های تقاضا در راه بالا رفتن برای پاکسازی سفارشات.

در ارتباط با نکته شماره 1 میتوانم بگویم :

اگر در تایم فریم بالا فشرده سازی مشاهده کردید، فشرده سازی در همان تایم فریم می باشد. میتوانید در تایم فریم بالا CP داشته باشید و در تایم فریم پایین سطوح پاکسازی شده عرضه و تقاضا .

در مورد نکته شماره 2 :

بله همینطور است اگر ببینید که دسته هایی از عرضه و تقاضا خارج می شوند اینطور است .

در مورد نکته شماره 3 :

شما همواره نیازمند نگاه کردن به تصویر بزرگتری هستید که برای شما نقاشی شده است. من هرگز تنها به یک CP که در میانه چارت قرار دارد نگاه نمیکنم.

نکته اینجاست :

اگر شما یک ناحیه LVL DEMAND FRESH را دیدید که قیمت به صورت فشرده و CP وار دارد به آن ناحیه نزدیک می شود. خب این یک علامت خوب برای بازگشت قیمت از اون سطح تقاضا هست . هرچند اگر شما یک سطح LVL DEMAND UNFRESH مشاهده کردید که بارها تست شده است و قیمت هم در حال پایین رفتن به سمت آن سطح به صورت CP وار است،شما باید منتظر بمانید. ببینید که آیا قیمت آن ناحیه رو به سمت پایین میشکنه یا به بالا باز میگرده. اما در کل فشرده سازی فشرده سازیه. قیمت با گذشت زمان تغییر میکنه.

اگر قیمت به صورت فشرده سفارشات فروش و عرضه رو در راه پایین رفتن به سطح تقاضا پاک سازی کرد. و قیمت به سطح تقاضا رسید. و سطح رو شکست اون CP باز هم معتبره. نه برای الان اما برای بعدا . یعنی اعتبارCP از بین نمیره تنها از زمانی به زمان دیگری منتقل میشه. (مترجم این جمله آخرو خودش اضافه کرد.)

 در ادامه بحث :

آنچه برای آقای IF اهمیت دارد این است که ما بدانیم چه اتفاقی برای قیمت می افتد. زمانیکه وارد ناحیه فشرده سازی می شود .

مثالی دیگر :

نکته ی دیگری که وجود دارد ، در فشرده سازی به صورت BEFLAG زمانیکه سفارشات خرید پر می شوند و مصرف میگردند و قیمت به صورت فشرده وارد یک ناحیه عرضه تازه می شود. در راه بازگشت تا رسیدن لبه PAZ CP میتواند به راحتی این ناحیه را رو به پایین برش دهد .

در شکل زیر تمامی سفارشات خرید در راه بالا رفتن به صورت فشرده و در قالب BEFLAG پاکسازی شده. لذا قیمت در راه بازگشت از ناحیه عرضه مناسب به راحتی PAZ CP را برش می دهد.

چیزی که اهمیت دارد این است که ، ما باید بدانیم در کدام سطوح پیش رو قیمت آن سطح را نادیده میگیرد، یا مصرف میکند . پی بردن به این موضوع تنها از طریق PA امکان پذیر است.

دیدگاه دیگری در مورد فشرده سازی قیمت این است:

فشرده سازی قیمت اساسا جمع آوری سفارشات یا توزیع و پخش نمودن آن هاست. که بستگی به این دارد که مارکت به چه سمتی در حرکت است. خب اگر ما در مسیر رسیدن به یک ناحیه SUPPLY هستیم و معامله گران بزرگ آماده اند که به محض رسیدن قیمت به ناحیه عرضه سفارشات فروش خود را در حجم بسیاری تنظیم کرده باشند. اونها اجازه میدن که قیمت در حالی که داره بالا میره ناخونک هایی هم به پایین داشته باشه.

معامله گران کوچیک این نرخ های پایین رو میخرن و این به معامله گران بزرگ این اجازه رو میده که سفارشات فروش خودشون رو فیلتر کنن. چراکه الان یکی اون طرف مارکت هست که اونا رو بخره . اگر اونا این دینامیک قیمتی رو نسازن اونا سرشار از ترس میشن و پولشونو از دست میدن. داشتن همه این سفارشات فروش اخیر در مارکت در راه بالا رفتن و رسیدن به ناحیه عرضه به این معناست که آخرین سفارشی که قیمت رو به پایین میکشه احتمالا بدجور پر شده،اما این مهم نیست.چرا که اونا تعداد بسیار زیادی سفارش فروش دارن که توی مسیر پخش کردند. لذا سود زیادی رو عاید اونها میکنه.

Having all of these sell orders already in the market for when they reach the supply zone means that the one last order that shoots price down probably gets quite a bad fill, but it doesn’t matter because they already have lots of other sell orders sat in the market which will be gathering a nice profit

 

در ادامه از Okami میخوانیم :

من توضیحات آقای RED را در ارتباط با اینکه فشرده سازی چیست را خواندم. و این با FLAG متفاوت است . این اون چیزیه که من فهمیدم .

در یک روند صعودی :

1)فشرده سازی یعنی قیمت به سمت SUPPLY بالا رود. اما به سمت جنوب و پایین شادو هایی بزند تا بسته های کوچک خرید را پر کند . اما چرا ؟

زیرا :

1.1.  این بسته های کوچک خرید و تقاضا(demand of pockets small) باعث میشن که قیمت به SUPPLY برسه .

1.2. مسیر پایین از سفارشات خرید پاک میشه و باعث میشه قیمت در راه بازگشت پس از اینکه به SUPPLY رسید یک ریزش سریع و قوی داشته باشه. این پاکسازی سفارشات همون چیزیه که ما بهش میگیم. (CONSUMPTION)

1.3. معامله گران بزرگ شروع میکنن که کم کم در این نواحی تقاضا بفروشند. بنابراین در راه فشرده سازی اونا نقدینگی رو هم پیدا میکنند تا سفارشات بزرگشون رو پر کنن .(Big money starts to sell slowly to this demand orders. So through compression big money finds also liquidity to fill their big orders.)

2) فشرده سازی یک سیگنال بازگشتی است چراکه اینگونه نشان میدهد که قیمت راه را برای بازگشت خود پاک می کند.

3 )FLAG یعنی اینکه قیمت رو به پایین میرود. به طوری که مومنتوم حرکتی را در یک روند صعودی متوقف میکنه. اما در جهت شمال دارای SPIKE ( شادو ) هست . اما چرا ؟

زیرا :

3.1 )برای پاک کردن سفارشات SUPPLY بنابراین قیمت میتواند راه صعودش را مهیا کند . و دوباره همان قضیه CONSUMPTION رخ میدهد .

3.2 )قیمت را به یک ناحیه دیمند مناسب تری برساند. برای اینکه ادامه روند صعودی خود را با یک قیمت ارزانتر آغاز کند .

FLAG یک پترن ادامه دهنده است از اونجایی که با پاکسازی سفارشات فروش راه را برای ادامه مسیر خود به بالا باز میکند . پس ماهیت هر دو یعنی CP & FLAG مصرف سفارشات است. اینطور به نظر میرسد که این مفهوم بسیار مهم است اینکه چرا قیمت نیازمند مصرف سفارشات است ؟

1 . زیرا نیاز است که سفارشات مصرف شوند برای پیدا کردن یک نقطه متقابل جهت دستیابی به نقدینگی ، بقیه مفاهیم اساسی

2-برای اینکه قیمت بیشتر و سریعتر حرکت کند نیازه که هیچ سفارشی مانع مونتوم حرکتی نشود . لذا این سفارشات باید پاکسازی شوند چه در قالب CP و چه FLAG.

در ادامه :  Oedipus99 میگوید :

فشرده سازی به خودی خود نه ادامه دهنده است و نه الگوی بازگشتی. فشرده سازی به بیان ساده ای مصرف سفارشات خرید تازه کاران است.

در مثال بالا . شادو ها در پایین کندلها درازتر اند چراکه MONEY BIG قیمت را برای پیدا کردن سفارشات خرید امتداد و کش میدهند،سپس به عقب باز میگردد تا موقعیت فروش خود را پر کند. کندلها به سمت پایین می آیند تا سفارشات خرید را پیدا کنند . و آنها را قورت میدهند که یک حرکت کاهنده رو به شمال را تسهیل می بخشد . در نهایت تعداد کمتر و کمتری سفارش خرید وجود دارند که یک فشرده سازی را برای ما می سازند. ما نمیدانیم که قیمت بلافاصله به درون این ناحیه فشرده ریزش میکند. ما فقط میدانیم که این ناحیه الان خالی از سفارشات خرید است.  بنابراین در مرحله بعد که قیمت یک ناحیه قوی از عرضه را پیدا کرد. و این ناحیه را از بالا دوباره تست نمود. میدانیم که در راه ریزش به درون این ناحیه سفارشات خریدی وجود ندارند،یا بسیار ناچیز هستند .

سوال اینجاست :

1-اگر این سفارشات خرید مصرف شده اند و قیمت صعود کرد این بدین معنی است که خریداران تازه کار دارن سود میکنن. من تحت تاثیر این بودم که MONEY BIG اشتباه نمیکند و تازه کاران هیچ وقت درست عمل نمیکنند. اما در این یک مورد آیا این قضیه صادق نیست؟ یا اینکه راه دیگری برای money Big وجود نداره تا سفارشات خودش رو پر کنه. و به هدف خودش برسه .

2-money big سفارشات خرید رو به این صورت پاک میکنه و این میلیونها دلار برای او هزینه بر میداره. اما آیا نسبتا اونها فراموش نکردند که چه مدت زمانی طول میکشه که قیمت به آن ناحیه دوباره باز گرده؟ خب وقتی این ناحیه از فشرده سازی تکمیل شد دوباره تست میشه. و در به درون این ناحیه وارد میشه. آیا این ناحیه اکنون بی اهمیت است؟

آیا این چرخه فشرده سازی از اینجا شروع میشه مثل هرجای دیگه ای؟

مثالی دیگر :

دسترسی سریع

مقالات مرتبط

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
جستجوهای محبوب:
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.