پرسش و پاسخ الیوت کلاسیک

پرسش و پاسخ الیوت کلاسیک

(پرسش و پاسخ فصل اول جلسه اول)

جلسه اول: آشنایی با الیوت کلاسیک

سوال شماره 1:

چرا در این چارت موج 2 بیشتر از صد در صد اصلاح کرده؟ چون فکر کنم این اتفاق توی تایم های پایین اتفاق می افتاد.

پاسخ شماره 1:

کاش سوالات مربوط به هارمونیک را در این فصل نمی پرسیدند. سوال اگر مربوط به هر جلسه بود بپرسید تا نظم جلسات حفظ شود.

در خصوص شکست موج یک توسط  موج دو قبلا توضیح داده شده بود. در الیوت هارمونیک عمیق ترین سطح موج دو 0.986 می باشد. اما در شرایطی آن هم در تایم فریم های پایین گاهی قیمت سطح موج یک می شکند. و کندل آخر در تایم فریم مشخص موج شاید به اندازه 0.5 ATR هم نوسان نکند. و سریعا CLOSE بالاتر از سطح قرار می گیرد. در خصوص این شمارش هم با محاسبات من و تایید فیبو و نوع ساختار، حالت دیگه ای وجود نداشت. و اگر هم اشتباه باشد و سطوح مشخص شکسته شود تجدید نظر می کنیم. یک نمونه دیگر هم از این موضوع آورده شده.

سوال شماره 2:

الف-  می خواستم بدونم آیا مباحث اصلی جوری تدریس میشه که از صفر صفر باشه.

ب- سوال بعدی هم اینکه تایم قرار گیری هر ویدئو به چه شکل خواهد بود؟

پاسخ شماره 2:

الف- این فصل مقدماتی جهت آشنایی با الیوت و سبک های الیوتی است. نیازی به یادگیری کامل نیست چون ما ساختار و الگوهای الیوت کلاسیک را گفتیم و در جلسات بعدی الگوهای جدید نئوویو فقط به جهت آشنایی گفته می شود، نه برای یادگیری چون نیازی وجود ندارد. و هر چه مطالب در فصل دو جلو برود به موضوعاتی که در فصل اول گفته می شود بیشتر پی می برید. فصل دو هم کاملا از صفر گفته خواهد شد.

ب- تایم ساخت هر ویدیو هم نسبت به زمان من و افرادی که کمک می کنند ممکن است متفاوت باشد. برای همین زمان قطعی وجود ندارد. اما سعی بر این است در سریع ترین زمان ساخته شود.

سوال شماره 3:

منظور از اورلوپ (over Lap )چیست؟یه توضیح جامع و مفصل می دید؟

پاسخ شماره 3:

اورلپ یا هم پوشانی در امواج جنبشی زمانی به وجود می آید که موج چهار از موج جنبشی وارد محدوده موج یک می شود یا انتهای موج یک را می شکند. در امواج ایمپالس هیچگاه این اتفاق نمی افتد و قانون می باشد. اما در امواج Diagonal یا مثلث مورب اصولا موج چهار Over Lap دارد یا وارد محدوده موج یک می شود. (شکل سمت راست یک موج ایمپالس بدون اورلپ و شکل سمت چپ با اورلپ می باشد و اشتباه است.

 

سوال شماره 4:

الف- یه سوال اینکه: چرا 5 موج ایمپالس صعودی رو کلشو A گرفته ؟ یه توضیحی دادن استاد ولی من متوجه نشدم. سیکل معکوس که فرمودید در منبع اصلی آقای پر کتر وجود نداره. اگر طبق کوپسی بود خب متوجه بودم اما چون کلاسیکه میخواستم ببینم A از چه موجی مد نظره؟ موج A از X یا A از B اصلاحی؟ غیر از این دو تا حالت که A صعودی باشه هم یکی مثلثه که اینجا نیستش اگه حالت دیگه ای که A میتونه صعودی باشه و یا اینجا مد نظر بوده رو بفرمایید.

اگر هم که خیلی مهم نیست و ربطی به کوپسی نداره بگید فکر رو درگیرش نکنیم.

پاسخ شماره 4:

نوع لیبل گذاری کل موج ایمپالسی که در چارت شمارش شد. به صورت مثال بود و اگر بخوایم دقیق تر مورد بررسی قرار بدیم باید کل چارت و روند قبل شمارش رو حساب کنیم. پس اون موج میتونه یک روند پیوسته از روند قبل باشه که ABC در نظر گرفته میشه یا موج شماره یک یا Expanded که صعودی براش در نظر گرفته نمیشه. مطلب چارت هم ربطی با سبک هارمونیک نداشت و کلاسیک بود. فقط برای آشنایی با یک ساختار ساده ایمپالس و نحوه شمارش به سیک کلاسیک.

سوال شماره 5:

در مورد مقدار برگشت موج b در اصلاح فلت و اصلاح زیگزاگ آیا مقدار خاصی میشه براشون متصور بود؟ بعضی منابع دیدم اگر موج b بالای 61 درصد فیبوی ریتریسمنت موج a رو برگشت بده فلت داریم و در صورتی که کمتر از این قمدار داشته باشیم اصلاح زیگزاگ داریم.

پاسخ شماره 5:

الف- در سبک کلاسیک اصولا موج B از فلت در صورت شکستگی بیش از 0.618 حرکت می کند اصولا بر روی 0.764 تمام می شود.اما نسبت کمتر از 0.618  ایراد دارد. و از آنجایی که در کلاسیک به الگوها توجه می شود نه ساختارها این نسبت ها باید رعایت شود. فلت ها هم در سبک هارمونیک کمی متفاوت می باشد که در فصل بعد توضیح داده خواهد شد. و مقصد اصلی ما الیوت هارمونیک است.

سوال شماره 6:

آیا موج 2 یا موج 4 می توانند تا 99 درصد هم اصلاح داشته باشند یا الیوت برای این اصلاح ها تعریف مشخصی دارد؟

پاسخ شماره 6:

عمیق ترین اصلاح موج دو تا 0.986 می باشد و یک شرط خاص هم دارد که در پاسخ سوال 2 جواب داده شده. موج چهار هم هیچگاه وارد محدوده موج یک نمی شود در ایمپالس. پس نمی توانند 99 درصد موج سه اصلاح کند.

سوال شماره 7:

لطفا ما از کدام الیوت استفاده کنیم. نئوویو یا کلاسیک و اینکه چه تفاوتی با هم دارند؟

پاسخ شماره 7:

در فصل اول در خصوص تمامی سبک های الیوتی (کلاسیک،نئوویو و هارمونیک) توضیح و تفاوت ها گفته می شود.

و دوره در خصوص سبک هارمونیک می باشد. دلیل استفاده از این سبک هم در همین فصل متوجه خواهید شد.

سوال شماره 8:

خانم نرسسیان موج شماری که انجام میدن، نسبت های موجی رو چک نمی کنن. آیا اینها رو به صورت ذهنی انجام میدن و درست بودن اونها رو در نظر می گیرن؟

پاسخ شماره 8:

اگر منظور شما شمارش چارت جلسه اول می باشد که در حد آشنایی با کلاسیک بوده و در سبک کلاسیک هم اصولا نسبت ها چک نمی شود اما در سبک هارمونیک تک تک امواج برای دقیق تر بودن ساختارها با نسبت های مشخصس این سبک Confirm می شود.

سوال شماره 9:

آیا پرایس اکشن آموزش میدید؟

پاسخ شماره 9:

دوره قبلی که دوستان برگزار کردند در مورد پرایس اکشن بود. حتما مطالعه کنید اما پرایس اکشن ساده (Naked Trading در فصل چهار این دوره گفته خواهد شد. هر چند اگر دو سبک NEW و HER دنبال کنید نیازی به پرایس نیست.

سوال شماره 10:

الیوت در چه تایم فریمی در فارکس بهتر جواب میده؟

پاسخ شماره 10:

اصولا الیوت کلاسیک به دلیل ساختاری که دارد در تایم فریم های پایین (زیر چهار ساعت) باعث سردرگمی می شود.

اما الیوت هارمونیک از تایم فریم ماهیانه تا تایم فریم یک دقیقه در فارکس جواب گو هست.

سوال شماره 11:

برای ما که در بازار سهام ایران فعالیت می کنیم کدوم یکی از سبک های الیوت کاربردی تره و بهتر جواب میده؟ کلاسیک، نئوویو و یا هارمونیک

پاسخ شماره 11:

ما اصرار بر استفاده از سبک های متفاوت یا سبک خودمون نداریم و من شخصا سبک های دیگر بر روی بازار ایران بررسی نکردم. چند باری از الیوت کلاسیک استفاده کردم که متاسفانه نتیجه خوبی نداشت بر روی بورس ایران.اما الیوت هارمونیک تقریبا 70 درصد پیش بینی ها درست بود.(با احتساب تحلیل های محدود)

سوال شماره 12:

آیا در امواج A,B اصلاحی هر سه قانون امواج ایمپالاس به خصوص عدم ورود موج4 به ناحیه موج 1 باید رعایت شود؟

و اینکه چطور باید تشخیص بدیم که پس از اتمام یک موج اصلاحی این موجA هست یا موج 1 از A ؟

پاسخ شماره 12:

قوانین امواج ایمپالاس حتما باید رعایت شود. (قانون عدم ورود موج چهار به موج یک در دیاکونال ها وجود ندارد.)

هر موجی که در مارکت ساخته می شود به ساختار گذشته مربوط می باشد پس تا زمانی که ساختارهای گذشته مورد بررسی قرار نگیرد نمی توان نظر قطعی داد.

در خصوص اینکه یک موج ایمپالس می تواند 1 باشد یا A هم این ضعف در الیوت کلاسیک وجود دارد و در HEW نسبت به ساختار این ضعف مرتفع شده است.

سوال شماره 13:

اگه میشه یه توضیحی در مورد اینکه از کجا چارت باید موج شماری رو شروع کنیم بدید.و از جایی که شروع می کنیم از کجا بفهمیم شروع از موج ایمپالس هست یا اصلاحی؟ چون در تایم فریم های پایین نمی توانیم از اول چارت شروع چارت موج شماری کنیم.

پاسخ شماره 13:

نوع توسعه شمارش امواج بر روی چارت در فصل دوم توضیح داده خواهد شد به صورت کامل.

سوال شماره 14:

امکان ایتن هست که موج 4 بالاتر موج 3 باشه؟

 

پاسخ شماره 14:

متاسفانه مثلث کاملا اشتباه  شمارش شده. و این نوع اصلاح های Running ( اتمام اصلاح بیش از موج اصلی) در سبک کلاسیک نداریم.

پس دو ایراد اصلی که ساختار این شمارش زیر سوال می برد گفته شد. این شمارش هم کلاسیک است و نئوویو نیست که بگیم ساختار Running اصلاحی مشکلی ندارد.

سوال شماره 15:

1- در شمارش بعضا ریز موج ها مشخص هست ولی برخی موارد ریز موج معلوم نیست باید به تایم فریم پایین تر مراجعه شود آیا صورت شمارش را با خطا مواجه می کند؟

2- این شمارش رو انجام دادم آیا شمارش درست است؟

3- در موج های اصلاحی هم کشیدگی دیده می شود؟

4- آیا اصلاح سیکل الیوت می تواند تا ابتدای موج 1 باشد؟

5- آیا سیکل الیوت می تواند وارونه باشد؟

6- در موج های اصلاحی چندین زیگزاگ یا مثلث به واسطه موج x پاسخ داده می شود.

7- در امواج جنبشی هم از این نوع بست ها وجود دارد برای مثال بعد از مثلث مورب به وسیله یک موج به امواج جنبشی بعدی بست داده شود مثلا ایمپالس؟

8- در موج 2 و 4 آیا می توانید دو زیگزاگ به وسیله موج x پست داده شود یا فقط یک زیگزاگ یا مثلث می تواند شرکت کمند؟

9- در کشیدگی موج 1 و 3 و 5 می توانند همزمان کشیدگی یابند؟

10- برای مثال موج 3 کشیدگی دارد در کشیدگی موج سه یک زیر موج 3 موجود است تا چند لایه می تواند زیر موج وجود داشته باشد؟

11- یک موج قوی بدون اصلاح در تایم پایین ار ریز موج ندارد آیا در این مورد اصل فرکتال رعایت نشده و مشکلی پیش می آید؟

 

پاسخ شماره 15:

1- زمانی که ریزموج ها ملموس نیستند به تایم فریم های پایین تر رجوع می کنید.

2- در قسمت اول شمارش شما یک مثلث لیبل گذاری شده که گفته شد مثلث ها اصلاح هستند و امواج B 2 4 X شکل می دهند. این مثلث هیچگونه ربطی به این موضوع نداشت. همین طور یک اصلاح ترکیبی Triplr Three هم شکل نگرفته پس این قسمت تصحیح شود و درجات امواج هم مشخص کنید.

3- امواج اصلاحی زیگزاگ می توانند کشیدگی داشته باشند. به عنوان مثال موج A یا C کشیده شده باشند و در اینجا منظور از کشیدگی طول حرکت و قیمت می باشند.

4- اصولا کوتاه شدگی اگر به معنای حرکت قیمتی باشد بله زمانی که یک موج از زیگزاگ کشیده باشد موج دیگر کوتاه می شود اما در امواج زیگزاگ شکستگی نداریم.

5- بسته به سیکل که موج یک است چهار است و یا پنج و … متفاوت است اما در سیکل موج یک موج دو می تواند تا آن محدوده هم کشیده شود.

6- موضوع سیکل های برعکس، سیکل معکوس و غیره در الیوت کلاسیک اصل نداریم و این موضوع اشتباه تدریس در برخی کتاب های غیر مرجع بوده. مرجع این سبک آقای پرکتر و وین گورمن می باشند.

7- ساختار امواج ایمپالس همان طور که در ویدیو اول توضیح داده شد می باشند. و اتصال سیکل ها در درجات مختلف توسط موج دو و چهار می باشند و به همین ترتیب درجات مختلف ساخته می شود.

8- باز هم میگم حتما ویدیو ببینید. تمامی ساختارهای اصلاحی گفته شده. زیگزاگ ها سه نوع ساده، دابل زیگزاگ و تریپل زیگزاگ دارند که در دابل ها دو زیگزاگ توسط X موج متصل و در تریپل سه زیگزاگ.

9- همزمان نمی شود. وقتی یک موج کشیدگی دارد پس موج های دیگر کوتاه تر بوده که آن موج را موج کشیده می نامیم.

10- بله تمامی فراکتال ها به صورت پیوسته در تایم فریم های مختلف به وجود می آیند.

11- این موضوع مربوط به Liquidity در مارکت می باشد. مارکتی که جریان نقدینگی خوبی نداشته باشد در تایم های پایین مشکل شکل گیری امواج دارد. در مارکت فارکس تایم یک دقیقه و حتی ثانیه ای هم فراکتال ها اصولی شکل می گیرد.

سوال شماره 16:

فکر می کنید کل سبک حدودا طی چه مدت ارائه بشه؟

پاسخ شماره 16:

احتمالا در مدت چند ماه تمام شود با اینکه فصل ها و مباحث زیاد و پیچیده هستند.

سوال شماره 17:

اون X موج B به چه علت گذاشته شده؟

 

پاسخ شماره 17:

در آن قسمت چارت یک دابل زیگزاگ شکل گرفته. به دلیل محدودیت فضا، لیبل زیگزاگ بعدی درج نشده.

سوال شماره 18:

چطور انتهای اصلاح و ابتدای موج 1 رو تشخیص بدیم؟

پاسخ شماره 18:

نسبت به سیکل های قبل که شکل گرفته و درجات مختلف. به صورت پیوسته هر چه جلوتر بریم تمامی این سوالات و ابهامات خود به خود پاسخ داده می شود.

سوال شماره 19:

موج شماری رو باید از کجای چارت شروع کنیم؟آیا قانون و روش خاصی برای پیدا کردن نقطه ی شروع موج شماری داریم؟

پاسخ سوال 19:

در فصل دوم گفته می شود. در فصل سه هم مبحث محدوده موقت شمارش گفته خواهد شد.

سوال شماره 20:

میخواستم بدونم الیوت کلاسیک رو باید کامل یاد بگیریم و تو این مدت تمرین کنیم یا اینکه الیوت کلاسیک و هارمونیک خیلی ارتباط ندارن و در همین حد آشنایی با الیوت کلاسیک کفایت میکنه و منتظر ادامه آموزش ها باشیم که الیوت هارمونیک رو آموزش ببینیم؟

پاسخ سوال 20:

تمامی مطالبی که نیاز هست گفته می شود. این فصل در راستای آشنایی با سبک های الیوتی است و برای پیش نیاز در حد مقدمه الیوت کلاسیک برای آشنایی با ساختارهای الیوتی گفته شده اما مباحث الیوت هارمونیک تمامی این موضوعات پوشش می دهد.

سوال شماره 21:

این قسمت از چارت مربوط به قسمتی است که تو ویدیو جلسه اول موج شماری شد.میخواستم بدونم استفاده از RSI در موج شماری رو معتبر میدونین؟

تا اونجا که شنیده بودم موج 3 معمولا بیشترین مقدار RSI رو داره و با توجه به نمودار به این نحو می تونیم موج 3 رو مشخص کنیم.

پاسخ سوال 21:

مبحث مومنتوم و استفاده از RSI در فصل دو و همینطور فصل سه گفته خواهد شد. پس فعلا پاسخی در این مورد ندم تا در جلسات به ترتیب مطالب گفته بشه. اما خیر اینطور نیست و این موضوع به عنوان فاکتور شمارش قرار ندید تا در معامله و تحلیل به مشکل نخورید.

سوال شماره 22:

در فیلم جلسه اول الیوت چرا موج ایمپالز و A گرفتن متوجه توضیحات نشدم.

پاسخ سوال 22:

هم A و هم موج 1 فرض شد به دلیل شمارش و بررسی نکردن قبل چارت. این امواج نسبت به سیکل قبل و سیکل از درجه بالاتر باید شمارش شوند که در فصل بعد تمامی این موارد رفع ابهام خواهد شد.

سوال شماره 23:

درباره بازه زمانی امواج، نسبت موج سه و یک باید به چه شکل باشه؟ در این موج شماری ها موج سه نسبت به موج یک بزرگ به نظر میرسه.

پاسخ سوال 23:

در الیوت کلاسیک، قوانین زمانی وجود ندارد. اما در نئوویو چند قانون زمانی هست که تعداد محدودی از این قوانین به صورت گذرا در جلسه دوم خواهیم گفت. البته در الیوت هارمونیک نیز این قوانین به کار ما نمی آید.

سوال شماره 24:

برای تشخیص ریز موج ها در سیکل های کوچکتر از یک سیکل بزرگ چه تایم فریمی بهتره استفاده بشه 5 دقیقه یا 3 دقیقه یا 1 دقیقه

پاسخ سوال 24:

بستگی به تایم شمارش داره.گاهی شما در یک تایم یک ماه شمارش می کنید و برای شمارش ریزموج ها به تایم فریم هفتگی رجوع می کنید و گاهی در تایم فریم روزانه برای ریز موج ها تایم فریم چهار تا یک ساعته انتخاب می شود و به همین ترتیب ادامه پیدا می کند.

سوال شماره 25:

من قبلا الیوت به سبک پریکر رو کامل یادگرفتم ولی به درد ترید نمیخورد چون بعد از موج شماری با چندین سناریو مواجه میشم و کلا وین ریت بسیار پایینی داشت میخواستم بدونم سبک کوپسی هم همینطوره. بعنی بیشتر شکل تحلیلی داره یا یه سبک ترید هست؟

پاسخ سوال 25:

زمانی که جلسه دوم از فصل یک قرار داده شد. حتما ویدیو را مشاهده کنید. جواب سوالتون رو خواهید گرفت.

نقاط ضعف و قوت الیوت کلاسیک و نئوویو بررسی خواهد شد و دلایلی که الیوت هارمونیک ضعف های این دو سبک پوشش می دهد نیز گفته می شود.الیوت هارمونیک هم یک سبک تحلیلی است و در کنارش سبک H.E.R که سبک معاملاتی می باشد گفته خواهد شد.

سوال شماره 26:

برای تحلیل ارزهای دیجیتال بهترین و کارآمدترین روش چیه؟ الیوت یا پرایس اکشن

پاسخ سوال 26 :

سبک بهتر و کارآمدتر قطعا نداریم. هر سبک مزایا و معایب خودش دارد. در هر سصبک هم چند سبک زیرشاخه به وجود آمده که ضعف های سبک قبل خود پوشش میده و به صورت دقیق تر میشه گفت ارتقا یافته سبک قبل هست. به عنوان مثال الیوت رالف نلسون الیوت سبک مادر و نئوویو و بعد هارمونیک به وجود آمد. در پرایس اکشن هم یک پرایس اصلی وجود داشته و بعد چندین سبک زیر شاخه این سبک اصلی برای رفع نواقص و تکمیل شدن آن به وجود آمدند. در کل هر روش و سبکی که شما احساس راحتی بیشتری داشتید دنبال کنید که نتیجه بهتری بگیرید.

سوال شماره 27:

پاسخ سوال 27:

موج Ending Diagonal یا مثلث مورب پایانی، که در موج پنج و موج C به وجود میاد هر موجش از یک زیگزاگ یا ABC تشکیل میشه.

سوال شماره 28:

آیا کشیدگی موج 5 و 3 همزمان میتونه اتفاق بیفته؟ یا هر ترکیب دیگه ای مثل 1 و 5.

پاسخ شماره 28:

خیر در هر موج ایمپالس تنها یک موج میتونه (3،1 یا 5) میتونه کشیدگی داشته باشه.

سوال شماره 29:

1- در مقوله امواج الیوت استاد محترم نحوه موج شماری امکان داره بیشتر تفسیر کنید مثلا در امواج Correction یا impulse وقتی فراکتال تشکیل میشه و تضخیص دادیم نقطه اولیه موج شماری را پیدا کردیم شروع کنیم در چه تایم فریمی مثلا هفتگی؟

2- در مقوله امواج اصلاحی وقتی موج A به صورت یک مثلث ظاهر میشود امکان داره تصویری یک مثال بیان بفرمایید.

3- لِم کار در شناخت امواج اصلاحی چی است؟ منظورم اینه تشخیص اینکه امواج اصلاحی ما زیگزاگ یا فلت سخته درسته مثلاً موج A سه ریز موج داشت یعنی فلت مثلث پلی بعضی اوقات هم سه ریز موج میشه دید هم پنج ریز موج.

4- با شناخت و معرفی ابزارهای فیبو آیا برای آموزنده با تمرین و ممارست و قوانین فیبو امواج که استاد تدریس کند به نظر شما خانم نرسسیان در موج شماری شرایط تسهیل پیدا می کند یا خیر؟

پاسخ سوال 29

در خصوص سه سوال اول شما پاسخی نمیدم چون تمام این جواب ها در جلسات و فصل آینده خواهید گرفت.

در خصوص سوال 4 شما، امواج در HEW حتما و باید با نسبت های فیبو که ارائه خواهد شد چک شوند. در غیر این صورت شمارش می تواند اشتباه باشد.پس دو کاربرد نسبت های فیبو که استفاده خواهیم کرد به این صورت خواهد بود:

1- تایید شمارش امواج

2- بدست آوردن PRZ محدوده چرخش قیمتی.

سوال شماره 30:

سوالی دارم در این مورد که دو کادر مشخص کردم در تصویر اگر کادر اول رو موج X بگیریم و کادر بعدی رو هم X جدید سقف X قبلی شکسته شده آیا این پایان اصلاح هست یا اگر کادر اول رو B از ABC اول بگیریم کادر دوم X باشه میتونه سقف B از ABC اول رو رد کنه مرسی.

 

پاسخ سوال 30:

به صورت چشمی می بینم این شمارش به ظاهر ایراد داره. حالا شما حتما نسبت ها با نسبت های Excel چک کنید اگر ندارید از یکی از دوستاتون بگیرید.و اینکه به چه علت شما به این صورت شمارش کردید. آیا سیکل های قبل بررسی شده و چارت از کل به جزء بررسی کردید؟

در خصوص نحوه سوال هم خواهشا سوالات در خصوص جلسه ارائه شده باشه. تا دوستانی که در حال مشاهده هستند و تازه شروع به یادگیری کردند این سوالات براشون ابهامی به وجود نیاره.

سوال شماره 31:

با توجه به مثال حل شده در جلسه آیا تناوب بین موج 2 و 4 بر قرار شده؟ اگر بله توضیحی بفرمایید.

پاسخ سوال 31:

این اشتباه خیلی از الیوتیست ها است که برای شمارش به دنبال تناوب ها هستند. البته تناوب در الیوت کلاسیک به نوع ساختار اشاره دارد که خوب اکثرا هم شاید اتفاق نیفتد.

تناوب هایی که در انتهای فایل توضیح داده شد. قانون نیستند و تنها به عنوان بک راهنما می باشند.

سوال شماره 32:

میخواستم بپرسم از ابتدای چارت که شروع می کنید به شمارش بر چه اساس میشه تشخیص داد که اولی مثلا a هست بعد در اون I و II و III و … رو ادامه می دهید.قواعدش رو میدونم فقط میخوام ببینم چه محاسباتی و اصولی داره که دقیق اینها رو از هم تمییز بدیم؟ که از ابتدا اشتباه نشه؟

پاسخ سوال 32:

چارت باید به صورت کل به جزء بررسی شود برای تحلیل دقیق تر. و سیکل ها در کل مشخص است پس نوع شکل گیری حرکات بعد هم مشخص می شود. همین طور با بررسی سیکل قبل هم می شود گفت که چه اتفاقی میفتد.

در کل مثل بازی شطرنج شما حریفی دارید که با هر حرکتی که انجام می دهید حرکات بعدی می توانید پیش بینی کنید و بر حریف غلبه کنید. این تعریف من از درجات و نوع توسعه شمارش بر روی چارت هست.

سوال شماره 33:

در تریدینگ ویو چیکار کنیم که ذخیره بشن این شماره گذاری ها؟ فردا که خواستیم چارت رو باز کنیم داشته باشیم این موج شماری ها رو.

پاسخ سوال 33:

در سمت راست قسمت بالایی شما می تونید با کلیک بر روی گزینه مشخص چارت ذخیره کنید و این ذخیره سازی در Cloud تریدینگ ویو انجام میشه.

قسمت rename هم برای تغییر اسم cloud هست. متاسفانه در نسخه رایگان امکان ساخت layout جدید نیست. اما یک قاب در هر چارت امکان ذخیره سازیش هست و مشکلی پیش نمیاد. دقت کنید در زمان ذخیره فقط یک چارت باز باشه تا به مشکل ذخیره نشدن نخورید. به صورت اتوماتیک هم هر 15 دقیقه ذخیره میکنه.

سوال شماره 34،  با اینکه پاسخش را در جلسه بعد خواهید گرفت، اما بخونید سوال خوبیه.

سوال شماره 34:

آیا موج شماری الیوت یک کار سلیقه ای هست یا برگرفته از قوانین هستی هست؟ اگر سلیقه ای نیست، چرا با این همه تفاوت در دیدگاه الیوت کارها وجود دارد؟ یکی موج 3 را extanded میکنه و دیگری موج 5 را و … حتی در تحلیل های خود استاد هم مشاهده میشه که یه سقف و کف رو در شمارش لحاظ می کنند و دقیقا به سقف و کف مشابه قبل یا بعد اون توجه نمی کنند. جسارت بنده را ببخشید، انسنان گمان میکنه این موج شماری ها به گونه ای داره به قیمت تحمیل میشه.لطفا راهنمایی بفرمایید.

پاسخ شماره 34:

خیر به این صورت نیست اما شمارش با الیوت کلاسیک subjective یا ذهنی هست. با این حال قوانین و راهنمایی هایی دارد الیوت که به راهنماها کمتر توجه شده در کتاب های ۀموزش الیوت و cookbook هایی که فقط کلیات گفتند. هر موج نسبت به درجات و غیره شکل میگیرد و به این صورت نیست. اینکه میگیم الیوت کلاسیک ذهنی است و به قول شما دیدگاه های مختلفی به وجود میاد. خب این اتفاق در تمامی سبک های تحلیلی میفته اکثراً. به عنوان مثال با همین دیدگاه سطوح چه کلاسیک و چه پرایس هم به قیمت تحمیل می کنیم و هر تحلیل گر یک سطح محتمل تر میدونه و اگر قرار بر این بود دیدگاه ها در هر سبکی نزدیک باشه که همه افراد سود ده بودند و بازار نفعی برای اشخاص و سازمان های محدودی نداشت و معنی بازنده و برنده در بازارهای مالی از بین می رفت.

اما هدف ما از این آموزش الیوت کلاسیک نیست. بله الیوت کلاسیک شمارش های ذهنی دارد و به ساختار توجه نمی شود. اما هدف ما آموزش الیوت هارمونیک است که این اتفاق نمیفند. برای رفع ابهام هم حتما زمانی که ویدئو جلسه بعد آماده شد، مشاهده کنید دلایل گفته می شود.

سوال شماره 35:

واسه موج شماری بهتر نیست اول موج 3 را پیدا کنیم که بلندترین موج هست معمولا؟ دیدن یه موج بلند توی نمودار ساده تر هست و اون رو به عنوان موج سوم در نظر بگیریم و موج های یک و دو و چهار و پنج را بررسی کنیم. آیا این راه مناسبی هست؟

پاسخ سوال 35:

این میشه توجه به الگو و نه ساختار.

الگوها در دید تحلیلگرهای حرفه ای حرفه ای کمرنگ هستند و در تحلیل های مدرن الگوها اهمیت کمی دارند و به ساختار ها توجه می شود. خیلی از افراد استراتژی شمارش های کلاسیک خود بر این حالت توسعه دادند که کارایی کمی هم دارد. تمام این موضوعات در الیوت هارمونیک فصل دوم توضیح داده خواهد شد و این گونه اعمال بر روی چارت ممنوع است در این سبک و باید حتما طبق قوانین شمارش انجام شود. پس به نظر من دوستان از فصل دو هر چه از الیوت کلاسیک و اساتید این سبک (ماینر، بالان، وین گورمن و … ) یاد گرفتند باید دور بریزند و از اول الیوت هارمونیک بدون دخالت دادن این دیدگاه ها یاد بگیرند.

سوال شماره 36:

سوالم اینه که تو یه تیکه از فیلم که برای مثال داشتید یه دبل زیگزاگ رو می شمردید داخل موج x رو لیبل گذاری نکرده بودید و برام سوال پیش اومد که الان مشکلی نداره که کف C توسط موج b شکسته شده؟یا اینکه الان این موج x به صورت یک expanding flat هست؟ و مشکلی نداره که موج x به هر فرمی اصلاح کنه؟

 

 

پاسخ سوال 36:

سلام اصلاح Expanded Flat هست یا به فارسی اصلاح مسطح بسط داده شده. که در ویدیو هم گفته شد. در اصلاح زیگزاگ کف موج A توسط موج B شکسته نمی شود. موج X می تواند هر نوع اصلاحی باشد.

سوال شماره 37:

آیا کوتاه شدگی فقط در موج 5 اتفاق میفته؟ یا میتونه در هر کدوم از امواج باشه؟

پاسخ سوال 37:

کوتاه شدگی فقط در موج 5 امواج ایمپالس اتفاق میفته و در امواج اصلاحی هم موج C از فلت میتونه کوتاه شدگی داشته باشه که توضیح داده می شود.

سوال شماره 38:

دکتر جان من یه سوالی دارم، احتمالا جواب دادی نمیدونم. این آموزش های خانم الیزابت رو رهآورد 365 کامل جواب میده؟ یا حتما باید تریدینگ ویو باشه؟

پاسخ سوال 38:

دکتر نیستند، خودم جواب میدم. اگر در بورس تهران کار میکنید، مشابه تریدینگ ویو که همان پلتفرمه تقریباً، ره آورد 365 هست پس از ره آورد برای بورس تهران استفاده کنید چون تریدینگ ویو بورس ایران رو پشتیبانی نمی کنه. چارت هم حتما تعدیل شده بر روی سود نقدی و افزایش سرمایه باشد.

سوال شماره 39:

بدون الیوت میشه تریدر موفقی بود؟

پاسخ شماره 39:

این هم آخرین پاسخ من به این دسته سوالات خواهد بود. بسته به ذهن و توانایی شما، درک مطالب و سازگاری شما با یک سبک تحلیلی، همان سبک برای شما بهترین نتیجه خواهد داشت. حالا پرایس، الیوت یا گن یا کلاسیک یا …

با هر کدام از این سبک ها در صورتی که شما درک درستی نسبت بهشون داشته باشید میشه تریدر موفقی بود و تفاوتی ندارد.هیچ سبکی 100 درصد نیست و مثل سود بانکی به شما تضمین نمی دهد.

سوال شماره 40:

آیا این موج شماری برای نماد شستا صحیح است؟امکانش هست شما هم این سهم را موج شماری کنید؟

پاسخ شماره 40:

روی عرضه اولیه ها شمارش نکنید.عرضه اولیه ها دیتای کاملی ندارند. یک تحلیلگر تکنیکال از هر نوعی بر روی گذشته چارت آینده چارت پیش بینی میکنه. پس اجازه بدید چارت حداقل یک دیتا مطلوب بسازه و بعد شروع به تحلیل کنید. موج چهار هم خیلی عمیق شده احتمالا ابتدای چارت یک ABC تشکیل شده. این نوع چارت ها با الیوت هارمونیک بهتر میشه شمارش کرد.

سوال شماره 41:

در موج B اصلاحی از یک زیگزاگ آیا این موج میتونه یک موج مثلث انبساطی باشه یا خیر. مثلث کاهشی و افزایشی رو میدونم هست فقط مثلث انبساطی رو یه جا دیدم نوشته بودن که نمیتونه اتفاق بیفته.

پاسخ شماره 41:

بله هر نوع اصلاحی میتونه باشه. اصولا expanding triangle خیلی کم اتفاق میفته و نادر هست.

در الیوت هارمونیک هم expanding triangle نداریم و اشتباه شمارش محسوب میشه.

سوال شماره 42:

1-  به نظرم الگوهاس اصلاحی فلت یا استاپ هانت پرایس اکشن ترکیب خوبی میشه، آیا درست متوجه شدم؟

2- برای تحلیل الیوت دیدم که از کش دیتا استفاده می کنند. آیا شما هم استفاده می کنید و اگر بله، چطور در تریدینگ ویو و متاتریدر به دستش بیاریم؟

پاسخ شماره 42:

اکپند فلت ها میشه یک هانت در نظر گرفت. اما در HEW تقریبا قابل تشخیص است.

در مورد کش دیتا هم برای نئوویو استفاده می شود و ما استفاده نمی کنیم. یکی از دلایلش زمان بر بودن تولید کش دیتا است و ما در تایم های بسیار پایین هم تحلیل می کنیم پس امکان پذیر نیست. دلیل دوم هم ما با ساختار اصلی شکل گرفته Bar کار داریم که در کش دیتا شمارش هارمونیک با خطا مواجه میکنه.

سوال شماره 43:

برای موج شماری بهتر و حذف نویزها میشه از نمودار هیکن آشی استفاده کرد؟

پاسخ شماره 43:

خیر تمامی این نویزهایی که شما می فرمایید یک ریز موج از درجه پایین تر است که با حساب نکردنش کل تحلیل شما با خطا مواجه میکنه.حتما از میله ای یا کندل استفاده شود.

 سوال شماره 44:

موج b رو اینجا extanded flat گرفتم، نظرتون چیه استاد؟ میشه فلت در نظر گرفت؟

 

پاسخ شماره 44:

مشکلی نمی بینم! فقط موج abc یک تجدید نظری کنید در شمارشش البته اون قسمت دیگه مهم نیست فقط برای اینکه در شمارش های لایو به مشکل نخورید. بچه هایی هم که قدیمی هستند، خواهشا سوالات در مباحث مربوط بپرسند.

سوال شماره 45:

در شمارش موج های ویدیو آموزشی قسمت اول بعضی ریز موج ها جا می موند این ریز موج های جا مونده رو چه جوری باید بشناسیم و حساب نکنیم؟

پاسخ شماره 45:

الیوت کلاسیک بیشتر به الگوها توجه میکنه تا ساختارها برای همین ریزموج ها گاهی بی اهمیت شمرده میشن.این موضوعات را در الیوت هارمونیک بررسی می کنیم. فعلا کاری با کلاسیک نداریم.

سوال شماره 46:

تو این قسمت شما فرمودین به دلیل اینکه قواعد موج ایمپالس رعایت نشده پس باید اصلاح مثلث باشه امکان داره مثلث رو مشخص کنید یا اگه هر نوع اصلاحی هستش.

پاسخ شماره 46:

اصلاح مثلث خیر. امواج جنبشی دو نوع ایمپالس و مثلث مورب دارند. نوع دوم اسمش مثلث مورب است. گاهی به شکل نوک قلم wedge است و اصولا موج چهار وارد محدوده موج یک می شود. این مثلث مورب Diagonal با مثلث اصلاحی اشتباه نشود.

سوال شماره 47:

من تازه با مطالب سایت شما آشنا شدم. اطلاعات مختصری در مورد تحلیل تکنیکال دارم. قصد یادگیری الیوت رو دارم. لطفا نقشه ی راه برای شروع بدید.از کجا شروع کنم؟

پاسخ شماره 47:

ما آموزش ها را از مقدماتی ترین حالت یعنی آشنایی تا پیشرفته پیش خواهیم برد. سعی می کنیم تمام مطالب را کامل بگیم. برای مطالعه جلوتر از ویدیوهای دوره می تونید از راهنمای کانال استفاده کنید.

سوال شماره 48

اگر امکانش هست در مورد کتاب Harmonic Eliott Wave بگید ایراداتش نسبت به Fractal Forecasting  رو بگید چون توی نسخه ای که توی کانالتون قرار دارید عکس نمودارها واضح نیستند.

پاسخ شماره 48 :

هر دو شمارش ها صحیح است و مشکلی نیست. در خصوص کتاب هم اگر با دوره پیش برید کتاب نیاز نیست.

دسترسی سریع

مقالات مرتبط

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
جستجوهای محبوب:
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.