استخر نقدینگی (LIQUIDITY POOL) چیست؟

استخر نقدینگی (LIQUIDITY POOL)

استخر نقدینگی در واقع یک بازارساز خودکار (AMM) است که با استفاده از یک قرارداد هوشمند و به صورت خودکار سفارش‌های خرید و فروش را بر اساس پارامتر‌های از پیش تعیین شده، به همدیگر مرتبط می‌کند. در اینجا لازم نیست که تریدر‌ها را مستقیما با تریدر‌های دیگر مرتبط کرد و تا زمانی که سرمایه‌گذاران دارایی‌های خود را وارد استخر کرده باشند، نقدینگی موجود خواهد بود.

تصویر استخر نقدینگی

در چارت زیر، استخر نقدینگی بالای آخرین سقف و کف می باشد .
پول هوشمند به قصدفعال کردن حد ضرر و خارج کردن سایر معامله گران بایک fake breakout به این ناحیه نفوذ میکند. اما در آن جهت حرکت نمی کند .
زمانی که چارت را باز میکنید از خود بپرسید پول هوشمند کجاست ؟
برای پوزیشن buy  به دنبال کفهای قیمتی و در پوزیشن sell به دنبال سقف های قیمتی باشید . این نقاط جایی است که احتمال شروع شدن یک حرکت وجود دارد .

 

LIQUIDITY VOID

LIQUIDITY VOID یک محدوده حرکتی قیمت می باشد. جایی که در یک جهت نقدینگی بازار بصورت گسترده فعال می شود،(حرکت شارپی). قیمتها معمولا میخواهند که در همان جهت به حرکت ادامه دهند و این اتفاق در آینده رخ خواهد داد .
اگر میزان نقدینگی به حد کافی قوی نباشد مارکت به سطوح قبلی باز خواهد گشت و پس از آن دوباره به حرکتش ادامه میدهد .
مارکت تمایل دارد تا تمامی گپ های تشکیل شده را پرکند .معمولا نوسانات شدید قیمتی در این حالت مشاهده می شود .
اگر مارکت یک حرکت شارپ بدون توفق داشت و شما نتوانستید از آن استفاده کنید سرخورده نشوید، زیرا قیمتها یک مرتبه دیگر به سطوح قبلی باز خواهد گشت و Order block قبلی را تست خواهد کرد.
شما از روند برگشت نیز میتوانید استفاده کنید اما اینکار توصیه نمی شود چرا که این حرکت بسیار سریع می باشد .

FAIR VALUE GAP در استخر نقدینگی

GAP یک محدوده قیمتی می باشد و زمانی که جریان نقدینگی در بازار تمایل به حرکت در آن جهت دارد و معمولا توسط Liquidity Void در تایم فریم پایین تر در همان جهت تایید میشود. و یک gap (شکاف ) قیمتی ایجاد میکنند .

LIQUIDITY INJECTION

سویینگ جوداس (Judas swing) یا همان stop hunt  حالتی است که stop  ها موجود بر روی high سقف قبلی یا low  کف قبلی را فعال میکند .

شناورهای باز یا آزاد (NEUTRALIZING OPEN FLOAT) استخر نقدینگی

شناورهای باز یا آزاد (Open floats) معاملات واقعی موجود در بازار هستند.

اگر یک swing high با یک حرکت سریع رو به پایین دیدید که در محدوده consolidation آسیا بود، swing high مربوطه را علامت گذاری کنید. و قبل از  معامله در هر جهت پیش بینی شکستن سقف محدوده آسیا و swing high  قبل تر از آن را داشته باشید.

 

NEUTRALIZING PENDING STOPS

این حرکات را به عنوان عوامل مخرب در نظر میگیرم.
حرکات نوسانی شدید که آن را یک روز سخت برای سودآوری میکند.
این حرکات را اغلب در هفته اول ماه منتهی به NFP مشاهده می کنید. (classic NFP week pattern )  
این تحرکات در یک  consolidation در وسط نمودار تمام می شود.

ENGINEERING LIQUIDITY در استخر نقدینگی

این حرکت اشتباهی است بعد از محدوده معاملاتی آسیا که روند کلی معاملات را تأیید خواهد کرد. آنها را در محدوده معاملاتی لندن یا نیویورک قبل از حرکت در جهت مدنظر است متوقف کنیم.
به منظور پرهیز از fake breakouts از محدوده رنج آسیا اطمینان حاصل کنید جهت درست حرکت نمودار قیمت و اردر بلاک را درست تشخیص داده اید.
زمانی که در نمودار یک کف یا سقف دوقلو  (double bottom/top) است، بدانید که استاپهای معاملاتی در پایین یا بالای آنها قرار دارند. و Market Maker ها قبل از حرکت آن استاپ ها را فعال خواهند کرد.

CROUCHING OUTSIDE ORDER BLOCK

این یکی از قوی ترین ستاپهای معاملاتی برای London open kill zone , New York Upon Kill Zone و یا London Close reversal میباشد
زمانی که قیمت در حال بالاتر رفتن از اردر بلاک در تایم فریم بالاتر باشد اردر بلاک در بازه زمانی Kill zone time میباشد .


قیمت گذاری سازمانی (INSTITUTIONAL PRICING)

اینها سطوح مشخصی هستند. جایی که ما قیمتها را در حال معامله میبینیم و هم راستا با حمایت/مقاومت یا اردر بلاک و یا سطوح فیبوناچی هستند و به ما این تایید را میدهند که درحال حرکت در جهت مارکت هستیم .
institutional numbers  اعداد11,20,50,50 و 10,30,60 ,90هستند.
در این شرایط به بدنه کندل دقت کنید و به سایه ها توجهی نکنید .

MIDIGATION BLOCKS

این اردرها اغلب در سطوح حمایتی و مقاومتی و یا کف وسقف های  Intermediate term یا long term زمانی که  Market structure  شکسته میشود .
برای گرفتن یک پوزیشن Sell شما باید از اخرین کندل نزولی یا اردر بلاک نزولی قبل از حرکت رو به بالا  و شکست شدن کف قیمتی استفاده کنید .
لlong  ف های ومتی مشاهده میشودکنید و به سایه ها توجهی نکنید .

 

اردر بلاک و یا سطوح فیبوناچی هستند و به ما این تاییدیه رازمانی که market structure شکسته میشود منتظر باشید که قیمت از ناحیه شکسته شده فاصله بگیرد و توجه به bearish order block همانطور که در بالا توضیح داده شد بعضا به عنوان یک
short term low fractal درنظر گرفته میشود با این احتمال که امکان برگشت قیمت به کف قیمتی bearish order block وجود دارد

THE BREAKER

BREAKER ها شبیه Midigation block ها هستند.
اینها order block قبل از Judas swing یا قبل از رسیدن به تایم معاملانی لندن است که رنج معاملات آسیا را در خلاف جهت بازار می شکند و پس از یک حرکت مخالف, قیمتها به جهت حرکت قبلی باز می گردند.
اجازه بدهید قیمتها پس از شکست اردر بلاک حرکت کنند و سپس به سمت آن اصلاح کنند.
Breaker Block از سقف قبلی رد خواهد شد و سپس به سمت آن برمی گردد که ان سطح به عنوان سطح حمایتی عمل خواهد کرد و همچنین در مورد کف قبلی پس از شکست به ان سطح بازمیگردد که ان سطح به عنوان مقاومت عمل میکند.

BULLISH BREAKER BLOCK

Bullish Breaker Block یک روند صعودی یا یک کندل صعودی است که یک سقف جدید بالاتر از سقف قبلی می سازد و معامله گرانی که در کف قیمتی از معامله خارج شده اند تلاش می کنند تا جبران زیان کنند زمانی که قیمت به سقف قبلی پولبک میزند میتوان به عنوان یک موقعیت مناسب در نظر گرفت.

BEARISH BREAKER BLOCK

Bearish Breaker Block یک روند نزولی یا یک کندل نزولی است که یک کف جدید پایین تر از کف قبلی ایجاد می کند و معامله گرانی که در سقف قیمتی از معامله خروج زده اند تلاش می کنند تا جبران زیان کنند. زمانی که قیمت به سقف قبلی پولبک میزند می توان به عنوان یک موقعیت مناسب آن در نظر گرفت.

 

 

دسترسی سریع

مقالات مرتبط

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
جستجوهای محبوب:
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.