پلن مدیریتی دابلینگ به همراه هج دابلینگ DB و HDB

هج کردن در فارکس:

انجام یک معامله معکوسِ معامله اخذ شده قبلی با حجم برابر (یا گاهی متفاوت) به منظور کاهش ریسک در برابر حرکت های ناخواسته قیمت.

دو حساب جداگانه افتتاح می کنیم. حساب A  و حساب B.

روی یکی از حساب ها سیستم دابلینگ را اجرا می کنیم و روی حساب دیگر سیستم هج دابلینگ را اجرا می کنیم. یعنی معکوس معاملات در حساب اول را روی حساب دوم انجام می دهیم. حساب A حساب تحلیل است و حساب B حساب پشتیبان است. اگر در حساب A ،   Buy زدیم، در حساب B ،   Sell می زنیم. و بر عکس.

یک مثال:

فرض می کنیم 3000 دلار پول داریم.

این موجودی را در دو حساب 1500 دلاری قرار می دهیم. برای اجرای این سیستم و چنین کاری حتماً باید هر دو حساب در یک کارگزاری و یک نوع حساب باشد. زیرا می خواهیم اسپرد ها یکسان باشد و بالا پایین نشود و بهم نریزد. در حساب A ، سیستم DB 9 بار فرصت را اجرا می کنیم و در حساب B معکوس آن، یعنی سیستم HDB 9 بار فرصت را اجرا می کنیم.

برای اینکه سیستم را اجرا کنیم باید ریسک پایه را مشخص کنیم:

 

مثال از ریسک پایه

پس ریسک پایه برابر با 2.5 دلار می شود.

شروع به تحلیل می کنیم و یک موقعیت خرید روی EURUSD با توجه به تحلیل مان می یابیم و به اندازه ریسک پایه و با رعایت لاتیج، در حساب A با سیستم DB  9بار فرصت، وارد پوزیشن خرید می شویم.

با همان شرایط حساب A ولی به طور برعکس، همزمان وارد یک پوزیشن فروش EURUSD ، در حساب B با سیستم HDB 9 بار فرصت می شویم. در واقع داریم هج می کنیم.

(این دو شرط در تمامی پوزیشن ها ثابت است)   (در این سیستم در تمامی پوزیشن ها R/R = 1 می باشد)

به طور فرض این شرایط بدست می آید:

 

در حساب A به اندازه ریسک پایه ضرر می کنیم و در حساب B به اندازه ریسک پایه سود می کنیم. چون تحلیل ما به خطا می رود و وارد ضرر در حساب تحلیلی مان یعنی حساب A می شویم و چون حساب پشتیبان مان یعنی حساب B کاملاً برعکس حساب A است، اتوماتیک وار در حساب B سود می کنیم.

وارد موقعیت معاملاتی دوم می شویم:

در حساب A به دلیل ضرر در پوزیشن قبلی و قوانین سیستم DB، ریسک پایه را دو برابر می کنیم. ولی در حساب B به دلیل سود درپوزیشن قبلی با همان ریسک پایه قبلی ادامه می دهیم. به طور فرض این شرایط بدست می آید:

تحلیل مان به خطا می رود و در حساب A دوباره ضرر می کنیم و چون برعکس آن در حساب B پوزیشن باز کرده ایم، اتوماتیک وار در حساب B سود می کنیم.

وارد موقعیت معاملاتی سوم می شویم:

در حساب A به دلیل ضرر در پوزیشن قبلی و قوانین سیستم DB، ریسک پایه را باز دو برابر می کنیم. ولی در حساب B به دلیل سود درپوزیشن قبلی با همان ریسک پایه قبلی ادامه می دهیم. به طور فرض این شرایط بدست می آید:

تحلیل مان دوباره به خطا می رود و در حساب A دوباره ضرر می کنیم و چون برعکس آن در حساب B پوزیشن باز کرده ایم، اتوماتیک وار در حساب B سود می کنیم.

وارد موقعیت معاملاتی چهارم می شویم:

در حساب A به دلیل ضرر در پوزیشن قبلی و قوانین سیستم DB، ریسک پایه را باز هم دو برابر می کنیم. ولی در حساب B به دلیل سود درپوزیشن قبلی با همان ریسک پایه قبلی ادامه می دهیم. به طور فرض این شرایط بدست می آید:

تحلیل مان درست از آب در می آید و در حساب A سود می کنیم و چون برعکس آن در حساب B پوزیشن باز کرده ایم، اتوماتیک وار در حساب B ضرر می کنیم.

وارد موقعیت معاملاتی پنجم می شویم:

در حساب A به دلیل سود در پوزیشن قبلی و قوانین سیستم DB، به ریسک پایه باز می گردیم. ولی در حساب B به دلیل ضرر درپوزیشن قبلی و قوانین سیستم HDB، ریسک پایه را دو برابر می کنیم. به طور فرض این شرایط بدست می آید:

تحلیل مان درست از آب در می آید و در حساب A سود می کنیم و چون برعکس آن در حساب B پوزیشن باز کرده ایم، اتوماتیک وار در حساب B ضرر می کنیم.

وارد موقعیت معاملاتی ششم می شویم:

در حساب A به دلیل سود در پوزیشن قبلی با همان ریسک پایه قبلی ادامه می دهیم. ولی در حساب B به دلیل ضرر درپوزیشن قبلی و قوانین سیستم HDB، ریسک پایه را باز دو برابر می کنیم. به طور فرض این شرایط بدست می آید:

تحلیل مان به خطا می رود و در حساب A ضرر می کنیم و چون برعکس آن در حساب B پوزیشن باز کرده ایم، اتوماتیک وار در حساب B سود می کنیم.

نکته:

نیازی نیست در معاملات بعدی حتماً همان جفت ارز را معامله کنید، یعنی می توانید در معامله اول eurusd معامله کنید در معامله دوم usdcad معامله کنید در معامله سوم طلا معامله کنید و الی آخر می توانید در هر معامله ای به صورت عشقی هرچی که دوست داشتید معامله کنید. این فقط یک مثال است.

حال در مجموع داریم:

با جمع سود و زیان های هر دو حساب، ما در مجموع 2.5 دلار در حساب A و 10 دلار در حساب B و در کل 12.5 دلار سود کرده ایم.

این یعنی شما حتی با یک سیستم کاملاً شانسی با شیر و خط انداختن مثلاً وقتی شیر اومد Buy و وقتی خط اومد Sell هم می توانید در بازار سود کنید و رس بازار را بکشید بیرون.

حالا اگر مثلاً روی جفت ارزهایی کار بکنید که اسپردشان پایین است مانند eurusd  همچنین با حساب هایی کار بکنیم که کارمزد های خوبی دارند مانند ecn آلپاری، تقریباً کل این 12.5 دلار سود خالص باقی می ماند. با یک سیستم کاملاً شانسی 12.5 دلار سود می کنید.

در معاملات فوق در واقع ما  2 TP  زده ایم و 4 SL.

اگر به روش دابلینگ می زدیم کمتر سود بدست می آوردیم اما در بلند مدت سود این سیستم با سود سیستم دابلینگ برابر است ولی یک مزیت بزرگ دارد. با این کار احتمال کال مارجین شدن را دوباره نصف می کنیم. یعنی اگر در سیستم DB احتمال کال مارجین شدن  1/512 بود، ما در این سیستم احتمال کال مارجین شدن را به 1/1024 کاهش داده ایم اما نکته اینجاست که امکان ندارد هر دو حساب با هم کال مارجین شوند. یعنی به نوعی احتمال کال مارجین شدن محال است. مگر اینکه به ترتیب هر دو را کال کنیم! یعنی یک حساب را کلا ً داغون اش بکنیم و کال کرده و کلاً به فاک بدهیم و بعد بریم سراغ حساب دومی. بعد آن حساب را هم پشت سر هم ضرر بدهیم و به فاک عظمی برویم و سیفون هر دو حساب را بکشیم.

  • اگر در حساب A ، 9 بار ضرر متوالی بکنیم حساب A کال مارجین می شود ولی برعکس اش هم دوباره کال مارجین می شویم یعنی اگر در حساب A ، 9 بار سود متوالی بکنیم هم، چون در حساب B هی مکرراً داریم ضرر تصاعدی می کنیم در نتیجه در حساب B کال مارجین می شویم (در هر دو حساب هم پول، پول ماست). این یعنی چه شما درست پیش بینی کنید و چه غلط، بالاخره در یکی از اکانت ها کال مارجین می شوید. پس چاره چیست؟ و چه کار می توان کرد؟

برای رفع این مشکل باید یک جابجایی انجام دهیم. اگر ببینیم پیش بینی های ما درست پیش می رود و ما تحلیل گر خوبی هستیم، می آییم و روی آن حسابی که ضرر کرده تحلیل مان را اجرا و پیاده می کنیم. در حالت عادی ما تمام تحلیل و کارهایمان را در حساب A انجام می دهیم و در حساب B برعکس می کنیم. ما نباید این کار را بکنیم و راه حل این موضوع این است که اگر در حساب A سود کردید و به موازات آن در حساب B ضرر کردید، حالا می آیید و تحلیل تان را در حساب B انجام می دهید و B می شود حساب تحلیلی و A می شود حساب پشتیبان. در واقع حساب تحلیلی را از A به B جابجا می کنید. در B تحلیل انجام می دهیم و پوزیشن درست را می زنیم و در A برعکس اش را هج می کنیم. این مشکل به این شکل رفع می شود و هر دو حساب به موازات هم رشد کرده و بالا می رود و روشی ست که می توانیم با آن پول بدست آوریم.

به طور خلاصه و در یک کلام:

انتقال حساب تحلیلی به حسابی که ضرر کرده.

اگر هم دیدید که هی دارید ضرر می کنید باید استراتژی معاملاتی تان را تقویت و اصلاح بکنید.

نکات مهم:

بروکر ها هم این نکات را می دانند و گاهی ممکن است اجازه ندهند در یک حساب این کار را انجام دهیم؛ لذا دو حساب مجزا دقیقاً از یک جنس در یک کارگزاری باز می کنیم.

پوزیشن ها باید روی یک جفت ارز یا کالا همزمان گرفته شود، طوری که با برخورد قیمت با TP در حساب اولی،  SL حساب دوم هم زده شود.

 

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

دسترسی سریع

مقالات مرتبط

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
جستجوهای محبوب:
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.