مقدمات بازار

تقسیم بندی بازار سرمایه :

بازارهای مالی رو میشه به بازار پولی و بازار سرمایه تقسیم بندی کرد.

بازار سهام Stock Market :

بزرگترین بازار سهام بازار آمریکاست همان بورس نیویورک.

بازار کالا Commodity :

یا همان کامودیتی ها که کالاها معامله می شود. اعم از فلزات، محصولات پتروشیمی، محصولات غذایی مانند قهوه، ذرت، محصولات کشاورزی، طلا، نقره، نفت

بازار اوراق قرضه Bond Market :

اوراق قرضه شرکت ها وزارت خانه ها و … معامله می شود.

بازار رمز ارزها Cryptocurrency :

معروف ترینش بیت کوین است یک سری رمز ارزها.

بازار فارکس Forex :

بازار تبادلات ارزی می باشد. پول کشورها را در برابر همدیگر معامله می کنیم. منتهی کارگزاران این امکان را فراهم کرده اند که روی سهام ها و شاخص ها و کالاها و اوراق قرضه و قراردادهای cfd نیز معامله بکنیم. فارکس بزرگ ترین بازار مالی جهان است و حدود 5 هزار میلیارد دلار در روز معامله می شود. بزرگ ترین فعالان فارکس بانک ها هستند. خصوصاً بیگ بانک ها مثل جی پی مورگان و سیتی بانک و … به غیر از بانک ها موسسات مالی و شرکت های چندملیتی بزرگ و کوچک و کارگزاران و بروکرها و شرکت های بیمه و تجار و بیزینس من ها و تریدرها و فعالان خرد بازار.

در واقع اگر بدانیم ذی نفعان این بازار چه کسانی هستند و رفتار اینها را اگر شناسایی کنیم خیلی کمک کننده خواهد بود.فعالان بزرگ بازار هستند که روندها را در بلندمدت می سازند. چون پول های بزرگی دارند و روندهای بزرگی می سازند. اینها صاحبان فارکس هستند و بلندمدتی کار می کنند؛ ولی ما نمی خواهیم بلندمدتی کار کنیم. ما می خواهیم از نوسانات ریزش استفاده کنیم.ما از نوسانات ریزی استفاده می کنیم که در جهت روند بلند مدت اینها باشد.

مزایا و معایب فارکس:

تقریبا 95 ردصد افراد در بازار ضرر می‌کنند.بازار بسیار پر ریسک و تخصصی است.برای موفقیت در بازار فارکس باید هر چه که هست را بلد باشید. تا حد امکان مطالعه داشته باشید. باید در حد یک لیسانس یا فوق لیسانس مطالعه داشته باشید. نیاز است که دانشتان را تکمیل کنید. هر روز و ادامه دار مطالعه داشته باشید. تلاش کنید هر روز یک نکته جدید یاد بگیرید. اگر بتوانید در فارکس موفق باشید این کار یک شغل و یک بیزینس است.هوش شماست که برای شما پول ایجاد می کند. در این کار می توانید با استفاده از یک لپ تاپ کسب سود داشته باشید. و خویش فرمای خودتان باشید. این کار برای افراد منظم و دقیق و کسانی که به خود سخت می گیرند و انسان های منطقی شغل مناسبی است.

از دیگر مزیت های این بازار که به نوعی می تواند عیب نیز شمرده شود داشتن اهرم است. اهرم به شما اجازه می دهد با پول بیشتر از پول خودتان معامله کنید. شما اگر بخواهید صدهزار واحد از یک پول را معامله کنید نیازی نیست که صد هزار دلار پول داشته باشید. می توانید با هزار دلار وارد معامله شوید. اهرم مانند شمشیر دولبه است. شما می توانید از کارگزارتان قرض بگیرید و اهرم در اختیار داشته باشید.

از مزیت های دیگر بازار فارکس این است که شما می توانید با پول کم کار کنید.همچنین می توانید حساب دمو داشته باشید و با استفاده از آن نوسانات بازار را درک و لمس کنید. و بعد از اینکه درک درستی از بازار به ئست آوردید می توانید حساب واقعی باز کنید.

از دیگر مزیت های این بازار کارمزد پایین و همچنین نبود دامنه نوسان می باشد که خود به نوعی جزء معایب نیز حساب می شود. دو طرفه بودن بازار نیز یکی دیگر از مزیت های این بازار می باشد.

نکته: تا زمانی که در حساب دمو به یک سود پایدار نرسیدید، وارد حساب واقعی نشوید.

جهت مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

دسترسی سریع

مقالات مرتبط

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
جستجوهای محبوب:
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.