پلن مدیریتی PDB DB دار  به همراه هج دابلینگ

پلن مدیریتی PDB DB دار:

در واقع به زبان ساده در همان سیستم ترکیبی دابلینگ و پاد دابلینگ ارتقا یافته،  از هج کردن هم استفاده می کنیم.

مراحل اجرای این سیستم به این شکل است:

دو حساب باز می کنیم. حساب تحلیلی A و حساب پشتیبان B.

در یک حساب سیستم PDB & DB را اجرا می کنیم.(نوع ارتقا یافته این سیستم)

در حساب دیگر سیستم PDB & HDB را اجرا می کنیم.

یعنی هرکاری را که در حساب A انجام می دهیم، بر عکسش را در حساب B انجام می دهیم. تا جایی که اکانت هایمان 8% (به اندازه گامی که در آن هستیم) در هر کدام سود بدهد. وقتی که در هر کدام سود بدست آمد به سراغ گام بعدی می رویم.

جابجایی حساب تحلیلی را نیز اعمال می کنیم.

پلن هر دو حساب A و B :

TP

SL

مزیت این روش این است که هر دفعه که جلو می رویم یا حساب A پر می شود یا حساب B ، بالاخره یکی از حساب ها یک سودی می کند، مثلاً ما اگر در حساب A چهار تا ضرر هم بدست آوریم باز در حساب B چهار تا سود به اندازه ریسک پایه بدست می آوریم و ظرف یکی از حساب هایمان پر می شود.

نکته مهم و جذاب سیو سود در سیستم:

ما سیو سود هم در این سیستم داریم. یعنی وقتی جلو می رویم به این شکل نیست که اگر چهار استاپ متوالی بخوریم همه سودهایمان از بین برود.

با یک مثال بهتر متوجه خواهید شد:

اگر ما در لول 256 درصد در همان ابتدای لول چهار استاپ متوالی بخوریم تمام سود های حساب A از دست می رود و البته 8 درصد باقی می ماند.

سود

اما معادل این چهار استاپ در حساب A ،  چهار تا 16% در حساب B سود کرده ایم (طبق قوانین دابلینگ چون در این اکانت پوزیشن ها در سود بوده ریسک پایه افزایش پیدا نکرده و ما 16% * 4 سود کرده ایم). همچنین سود لول های قبلی در اکانت B را نیز داشته ایم.

در واقع داریم:

موجودی حساب A : اصل پول +  8 %

موجودی حساب B :  اصل پول +  8%  +  16%  +  32%  +  64%  +  128%  +   16%  *  4   =  312%

در مجموع =  320%  سود دلاری که بسیار عالی است.

به عبارتی حساب B مانند بیمه گر حساب A عمل کرده است.

حال چکار می توان کرد؟

احیای اکانت:

یا می توان پلن را تعطیل کرد و سود را برداشت و کنسل کرد. یا اینکه در این مرحله می توانیم دوباره سیستم را ریست کنیم و لول های قبلی حساب A را احیا کنیم.

برای احیای اکانت A ، بخشی از آن 312 درصد سود اکانت B را به اکانت A واریز می کنیم تا حساب A نیز کمی جلو بیاید. برای این منظور 320 درصد را تقسیم بر 2 می کنیم که برابر با 160 می شود. یعنی 160 درصد در حساب A دارید و 160 درصد در حساب B.   که این 160 درصد تا انتهای گام 4 ام اکانت A را کاملاً احیا می کند (اندازه گام های قبلی  120 = 64 + 32 + 16 + 8) و 40 درصد مابقی نیز  8% * 5  از گام پنجم را احیا می کند و می توان از گام پنجم به کار خود ادامه داد.

خود اکانت B نیز یک لول عقب باز می گردد یعنی: 312% – 160% = 152% سود. این 152 درصد سود، تا انتهای گام 4 ام اکانت B را کاملاً احیا می کند (اندازه گام های قبلی  %120 = 64 + 32 + 16 + 8) و 32 درصد مابقی نیز  8% * 4  از گام پنجم را احیا می کند و می توان از گام پنجم به کار خود ادامه داد.

در احیای اکانت:

یعنی با این سیستم شما دوباره پرت نمی شوید خانه اول، می توانید بیایید دوباره سیستم را احیا بکنید و آن عقب افتادگی اکانت A را جبران بکنید و از یک گام عقب تر از نو دوباره هر دو حساب را دارید و می توانید حرکت کنید و به سمت هدف بروید. تسلیم نباید بشوید ممکن است 4 استاپ متوالی پیش بیاید و از اکانت دیگری که سود کرده اکانتی که ضرر داده را احیا کرد و یک لول عقب افتاد. ولی هیچ اشکالی ندارد و این پلن ارزش وقت گذاشتن را دارد که همچین سود نجومی از آن بدست آورد.

سیستم از این بهتر نداریم. سیستمی فوق العاده است که سیو سود دارد، منطق دارد، بازدهی نجومی دارد، قابلیت احیا در صورت استاپ متوالی دارد، احتمال کال مارجین شدن کاملاً از بین رفته است. ضمن اینکه شما چون هی دارید تجربه کسب می کنید، گام های بعدی را با سرعت و دقت بیشتری طی خواهید کرد مثلاً وقتی شما در گام ششم هستید این یعنی دو سال است که شما ترید می کنید و وقتی به اینجا می رسید تحلیل هایتان خیلی پخته تر و قوی تر می شود. درست است که در این لول ها ریسک خیلی افزایش پیدا کرده است ولی از طرفی هم پتانسیل شما سواد شما تسلط شما و هنر معامله گری شما ارتقا پیدا کرده است و در نتیجه می توانید این گام ها را ساده تر طی کنید.

همسان سازی حساب ها:

وقتی حرکت می کنیم در حساب هایمان، اینطور نیست که هر دو تای حساب ها با هم دیگر حرکت و پیشروی بکنند. ممکن است در حساب A معاملات شما طوری پیش برود که 30 درصد سود بدست آورید ولی در حساب B  7  8 درصد بیشتر سود نکرده باشید. یا در یکی از حساب ها سود های کوچک بدست آورید و در حساب دیگری ضررهای بزرگ بدست آورید و در این حالت کل سیستم مان بهم می ریزد. اگر که همچین اتفاقی افتاد، ما در هر گام که می خواهیم جلو برویم، از حساب بیشتر برمیداریم و به حساب کمتر می ریزیم تا هر دو یکسان و همسان شوند و گام هایمان را با همدیگر طی بکنیم. اگر که دیدیم یک حساب مان خوب رشد می کند و گام خود را رد می کند و وارد گام های بعدی میشود ولی حساب دیگرمان جا مانده، پول را ازین حساب برمیداریم و به حساب جا مانده می ریزیم. هر هفته باید اینکار را انجام دهیم و هر هفته حساب هایمان را بالانس می کنیم و مانده هایمان را یکی می کنیم. کارمزد هم ندارد.

پلن مدیریتی PDB با تکرار گام:

تفاوت این سیستم با سیستم PDB ساده این است که هر کدام از گام های آن دوبار تکرار می شود و بهترین مزیت این سیستم این است که ذخیره سود یا سیو سود دارد.

فرض کنید یک حساب 3000 دلاری داریم و ریسک پایه را  1.66 %  در نظر می گیریم:

 

طبق این سیستم با 3000  دلار می توان 50.000 دلار سود بدست آورد.

این سیستم بسیار جذاب است و آن اِشکال سیستم PDB ساده که هیجان بالایی دارد و باعث برگشت به خانه اول با یک اشتباه می شود را برطرف کرده است. به این شکل که:

اگر در پیشگام های زوج SL بخورید، یک پیش گام عقب می افتید.

اگر در پیش گام های فرد SL بخورید، یک گام عقب می افتید.

پس همانطور که مشاهده می شود با یک ضرر برگشت به خانه اول رخ نمی دهد، و این را نیز باید در نظر بگیریم که باید در پیشگام های فرد ریسک گریزتر باشیم چون در صورت ضرر یک گام به عقب بر می گردیم.

نکته مهم این است که:

اگر در اولین پیشگام ضرر نکنید و در هرجایی استاپ بخورید در مابقی پیشگام ها و گام ها از اصل پول ضرر نمی کنید. هیچ گاه فرآیند از اول ریست نمی شود. سیستم معاملاتی ای برای این پلن مناسب است که حتماً به ازای هر SL   2 تا TP به ما بدهد. یا اینکه وارد پوزیشن هایی شویم که R/R بالا داشته باشد و بیشتر از 1 باشد.

بنابراین برای استفاده از این پلن در ماشین حساب محاسبه پوزیشن میزان TP بر حسب پیپ را وارد می‌کنیم نه میزان SL. چون در هر گامی که هستیم، به اندازه عددِ آن گام سود می‌خواهیم بدست آوریم نه اینکه به اندازه عددِ آن گام ریسک بکنیم. بنابراین میزان TP را از روی نمودار محاسبه کرده و در ماشین حساب جاگذاری می کنیم و پوزیشن مان را یک جوری می بندیم که اگر سود کردیم، به اندازه عددِ آن گام به ما سود بدهد. در واقع وقتی داریم در مورد R/R بالا صحبت می کنیم، فرمول تعیین لاتیج یک جورایی تغییر می کند:

lot

این پلن تکنیکال قوی ای می طلبد چون در این پلن نمی شود شانسی شیر و خط کنیم و وسود بدست آوریم. اینجا باید تحلیلگر خبره و قَدَری باشیم. هستند کسانی که در فارکس اینجور سود های عجیبی بدست می آورند. مثل 95% درصد افراد که در فارکس ضرر می کنند، آن 5% هم ازین سود ها بدست می آورند و نشدنی نیست.

پلن مدیریتی با R/R بالا:

بحث R/R بالا ترید کردن، خودش یک سیستم معاملاتی است. در این پلن باید موقعیت های معاملاتی ای را در چارت ها پیدا کنیم که نسبت بازدهی به ریسک اش بالا باشد. یعنی تارگت ها بزرگ باشد، استاپ لاس ها کوچک. در این پلن، فرمول تعیین لاتیج متفاوت است. یعنی در فرمول همیشگی تعیین لاتیج، به جای عدد SL ،  عدد TP را قرار می دهیم:

مثلاً اگر R/R شما 4 باشد، اگر 1 بار TP بزنید تا  4 ضرر پوشش داده می شود. ( مثلاً 400 دلار TP ،  4 تا SL 100 دلاری را پوشش می دهد.)

حال ما چگونه همچین معاملاتی با R/R بالا پبدا بکنیم؟

اصلاً چجوری در فارکس معامله بکنیم که سود بکنیم؟ اگر به لحاظ الیوتی بخواهیم صحبت بکنیم، ما دو سیگنال اصلی داریم؛ ابتدای موج 3 و ابتدای موج 5 .  در این استراتژی معمولاً ریسک به ریوارد خوب می باشد. یعنی قلق پیدا کردن R/R بالا با ترکیب ابزار فیبوناچی با الیوت و پرایس اکشن و بقیه داستان ها انتهای موج چهار( که همان ابتدای موج 5 است) الیوت رو پیدا بکنیم و نقطه ی ورود را بگذاریم انتهای موج چهار تارگت اول مان را بذاریم انتهای موج سه و استاپ لاس را در یک سطح حمایتی یا مقاومتی قوی و معتبر بگذاریم. قلق اینکه بتوانیم موقعیت های معاملاتی خوب پیدا بکنیم همین است. تمام آن هنرمان تمام آن چیزی که بلد هستیم را سعی می کنیم استفاده بکنیم که اولاً روند را بشناسیم در تایم فریم های بالاتر، نمدار را محصور می کنیم، بعد می آییم در تایم فریم مورد نظرمان (من ترجیح میدم یک ساعته که نه خیلی حوصله سر بر و سخت باشه نه خیلی نویز های بازار اذیتمون کنه) در تایم فریم یک ساعته موج شماری می کنیم و مشخص می کنیم موج اصلی، اصلاح و امتداد حرکت.

نکات مهم:

وقتی ما R/R را افزایش می دهیم احتمال رسیدن به TP از یه جهاتی کمتر میشه. فاصله هه زیاد شده. ولی ما داریم تحلیل انجام می دهیم. همه چیز را در کنار هم قرار می دهیم تا در یک جای خوب ورود پیدا بکنیم و در جای خوب استاپ لاسمان را قرار بدهیم تا قیمت به سختی بتواند آن را بزند درست است که شاید فاصله کوچک باشد ولی باید طوری تنظیم بکنیم که عبور قیمت از آن نواحی سخت باشد.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

دسترسی سریع

مقالات مرتبط

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
جستجوهای محبوب:
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.